5.12.2017 Pikkujoulut VPK:n talolla

Ohjelmassa tietokilpailuita, leikkejä, yhteislaulua sekä tietenkin tanssia huippuorkesterin säestyksellä

18.11.2017 Syyskokous Konserttitalon kokoushuoneessa

30.9.2017 Jäsenilta Ravintola Vanhan Fiskarin kabinetissa

Fiskarin kabinetissa on jatkuva valokuvanäyttely Juha Vainiosta ystävineen.

Heikki Kauppinen kertoili tarinoita kuvien taustoista ja niiden syntyhetkistä

30.9.2017 Yleisessä saunassa -muistokiven paljastus

Lauluseuran väki vihki Wanha Fiskarin edustalle pystytetyn, Junnun tekstein varustetun Yleisessä saunassa -muistokiven ravintoloitsija Riitta Horton aloitteesta. Seremoniassa laulettiin yhdessä luonnollisesti juuri Yleisessä saunassa laulu.

Vihkimistilaisuutta kunnioittivat läsnäolollaan myös Juha Vainion veli Markku Vainio, Junnun ystävä Antero Kekkonen sekä muusikkolegenda Heikki Kauppinen, joka oli Junnun pitkäaikainen soittokaveri jo Fennian ajoista lähtien.

2.9.2017 Kotkan yö -kulttuuritapahtuma

Lauluseuran Kaihomielet -taideryhmä esitti Junnun tekstejä lausuttuna ja soitolla häysetettynä Vaustin kulttuurikahvilan areenalla kahteen otteeseen.

Lausujina toimivat Tui Maarit Palonen ja Kristiina Lanki: Soitosta vastasivat Seppo Grönvall (haitari) ja Matti Jylhä-Vuorio (oboe).

13.-15.7.2017 Lauluristeilyt Vivanilla

Lauluseuran perinteiset Vivanin lauluristeilyt ja aurinkoinen sää houkuttelivat kolmena peräkkäisenä päivänä iloista väkeä laulamaan yhdessä merellisiä sekä Junnun lauluja.

Säestäjänä jokaisella reissulla oli Mika Huusari ja laulattajina torstaina Kristiina Lanki, perjantaina Kari Arffman ja Kristiina. Lauantaina olivat vetovastuussa Kari ja Leena Arffman.

Lauantaina Vivanilla pidettiin myös hiljainen hetki ja laskettiin kukat aalloille sekä Vivan-yhdistyksen, että Junnun Lauluseuran pitkäaikaisen jäsenen Erkki Lantan muistolle. Hän oli juuri edellisenä yönä menehtynyt sairauden murtamana.

12.7.2017 Vesipuistokonsertti

"Meripäivien avajaiskonsertti" pidettiin jälleen Sapokan Vesipuistossa. Vuonna 2017 Meripäivät pidettiin poikkeuksellisesti 12-16.7, koska samaan aikaan sattui myös Tall Ships Races tapahtuma. Samana iltana olleesta avajaisparaatista ja melko koleasta säästä huolimatta paikalle oli jälleen saapunut rannan täydeltä kuulijoita.

Koko päivän jatkunut sade hellitti muutamaa tuntia ennen konserttia, joten jälleen saatiin ilta nauttia hyvästä musiikista melkein auringon paisteessa. Solistivieraina nähtiin tällä kertaa paikallisia solisteja Johanna Heimonen, Eeva Muuraisniemi ja Lauri Yrjölä. Bändissä soittivat Ari Ismälä (keyb), Sami Geber (dr), Joonas Mäki (b) ja Mika Huusari (acc).

11.7.2017 ALBATROSSI - Juha Vainio Golf Open

Aulangon Golf Klubia edustava Harri Vuorela voitti ensimmäisen Albatrossi - Juha Vainio Golf Open -kilpailun Mussalossa tiistaina.

Vuorelan voittotulos pistebogey-kisassa oli 40. Toiseksi sijoittui Kymen Golfin Pertti Koivuniemi (40) ja kolmanneksi Juha Hirvi (39) Kymen Golfista.

Lyöntipeli scratchin voitti Kymen Golfin Tuomo Paavola tuloksella 79.

Golfaamisen lisäksi kentälle toivat tunnelmaa Junnun Lauluseuran esittämä Junnun musiikki, jossa säestäjänä toimi harmonikkaa soittanut Mika Huusari. Grillimakkaraa ja juomaa oli tarjolla väylällä 14. Grillimestareina hääräsivät Jukka Huhtanen ja Ilpo Palomäki.

Lämmin kiitos kaikille kilpailuun osallistuneille. Ensi vuonna meripäiväviikolla tavataan taas!

Junnun Lauseura ja Kymen Golf

Junnun lauluseuran väki säestäjänään Mika Huusari laulavat avajaislaulun

YouTube-videon näyttäminen ei onnistunut. Tarkista markkinointievästeiden hyväksyminen ja selaimen yksityisyysasetukset.

22.4.2017 Junnun juurilla

Lauantaina 22.4. iltapäivällä järjestetty Junnun juurilla jäsenilta sai erittäin positiivisen vastaanoton paikalle tulleelta yleisöltä.

Antsa Kekkonen johdatteli kuulijat Junnun lapsuuteen ja nuoruuteen.

Kuulimme hauskoja sekä erittäin koskettaviakin tarinoita sanoittajamestarin elämäntaipaleelta, raitistumisesta sekä ystävyydestä rumputaiteilija ja äänivirtuoosi Rempo Tanin kanssa.

Myös sanoitusten taustoja pohdittiin ja illan aikana virisikin varsin vilkas keskustelu.

Yhteislauluja laulettiin ja hauskana päätöksenä kävimme porukalla ravintolasalin puolella kajauttamassa Kotkan poikii ilman siipii 50-vuotispäiviään juhlivalle kotkan pojalle, jolle yllätys oli täydellinen ja erittäin mieleinen.

2017 Ystävänpäiväkonsertti

Junnun Lauluseuran jo viidettätoista kertaa järjestämä Ystävänkonsertti Kairossa veti taas tuvan täyteen perinteisen jatsin ystäviä.

Erik Lindströmin ja Seppo Hovin jälkeen konsertin vetovastuun on ottanut kokeneille harteilleen Antti Sarpila.

Debyyttikonsertissaan Sarpila (klarinetti) kunnioitti Keith Hallin (rummut) ja Zhenia Gimerin (piano) kanssa Benny Goodmanin trioa. Salista poistui hyväntuulinen yleisö. Jotkut varasivat pöydän jo ensi vuoden konserttiin.