5.12. Pikkujoulut

Lauluseuran jäsenten pikkujouluja vietettiin taas perinteisin menoin VPK: talolla 5.12.2016

Runsaslukuinen julhlijajoukko osallistui innolla järjestettyyn ohjemaan mm. yhteislauluihin, intro-tietokilpailuun, arpajaisin sekä tansseihin.

Tansseja tahditti tuttuun tapaan huippuorkesteri (Mixa Huusari, Eki Siikasaari, Heikki Kauppinen ja Hate Heininen).

Hallitus tarjosi palanpainikkeeksi jäsenilleen glögiä, riisipuuroa ja kahvit.

20.8.2016 Yhteislaulutilaisuus

Kesän toinen Yhteislaulutilaisuus pidettiin Ravintola Kairon terassilla. Aurinkoisena ja lämpimänä lauantai-iltapäivänä oli tilaisuuteen saapunut pieni mutta sitäkin innostuneempi laulajaporukka.

Tilaisuuden vetäjänä toimi Kristiina Lanki säestäjänään Mika Huusari. Iltapäivän aikana mikrofonin varressa piipahti myös Hannu Torkkeli laulamassa pari kappaletta.

29.7. ja 30.7. Lauluristeilyt Vivanilla

kuva Kristiina Lanki Suositut lauluristeilyt vetivät jälleen mukavasti laulajia molempina päivinä. Perjantain risteilyllä oli mukana lauluseuran kunniajäsen nro 4. Heikki Kauppinen (kuvassa), joka kertoili tositapahtumia Keisarikunnan Lehmän-risteilyistä.

Heikki Kauppisen merellisiä tarinoita Junnusta

27.7.2016 Vesipuistokonsertti

Junnun Lauluseuran Vesipuistokonsertti vietettiin jälleen kerran lämpimässä ja aurinkoisessa illassa. Sapokanranta täyttyi sadoista Junnun musiikin ystävistä.

Tällä kertaa Lauluseuran "vieraaksi" oli saatu kuninkaallisia, kuten illan juontaja Erkki Liikanen totesi. Vuoden 2008 tangokuningas Jukka Hallikainen sekä vuoden 2014 tangokuningatar Maria Tyyster viihdyttivät yleisöä. Stella Christine, viime vuoden Uuden Musiikin kisan finalisti, toi paikallista "väriä" illan musiikkiantiin. Junnun Lauluseuran bändi säesti solisteja.

24.4.2016 Erik Lindströmin Muistelukonsertti

Junnun lauluseura kunnioitti pitkäaikaisen yhteistyökumppaninsa ja kunniajäsenensä Erik Lindströmin muistoa - kuinkas muuten - kuin järjestämällä konsertin Kairossa 24.4.2016.

Musiikista vastasivat Wade Mikkolan kokoama orkesteri Erik's Original Friends, jossa soittivat Wade Mikkola (basso), Olli Ahvenlahti (piano), Erkki Liikanen (rummut) sekä Pekka Toivanen (saksofoni). Laulusolisteina olivat Irmeli Mäkelä ja Kristiina Lanki.

Koko tilaisuuden ajan valkokankaalla pyörivät Matti Korhosen Erikistä vuosien varrella ottamat, tunteita herättäneet kuvat.

Elokuussa 2015 93-vuotiaana menehtynyt Lindström oli Kairon Ystävänkonserttien vakiovieras vuodesta 2003 lähtien 10 vuoden ajan.

17.4. Yhteislauluilta Kairossa

Junnun Lauluseuran suositut yhteislauluillat saivat jatkoa sunnuntaina 17.4 Ravintola Kairossa, Kotkasasa. Innostunutta väkeä oli jälleen laulamassa ja lisää yhteislaulutapahtumia kyseltiin. Aiempina vuosina pidetyt tilaisuudet ovat olleet kesäaikaan ja ulkosalla, jolloin laulajia on ollut parhaimmillaan muutama sata. Tämänkertainen "sisätiloissa" pidetty tilaisuus oli kokeilu onko tällaisille lauluilloille kysyntää. Hyvältä kuitenkin vaikuttaa kertoi seuran puheenjohtaja Kristiina Lanki, joka toimi lauluillan juontaja/laulattajana säestäjänään Mika Huusari. Kuten sanottu nyt nähtiin että kysyntää on, joten jatkossa kun lauluseuran tilaisuuksia suunnitellaan pidetään näitä yhteislaulutilaisuuksia varmaankin lisää.

14.2. Ystävänpäiväkonsertti

Junnun Lauluseuran perininteinen Ystävänpäiväkonsertti sattui tänä vuonna ystävänpäiväksi eli 14.2..

Ravintola Kairossa järjestetty jo neljästoista (14) ystävänpäivä/ystävänkonsertti keräsi jälleen kerran salin täyteen jazzmusiikin ystäviä. Samassa tilaisuudessa "esiteltiin" suurelle yleisölle seuran uusi puheenjohtaja Kristiina Lanki. Hän myös piipahti lavalla laulamassa pari kappaletta.

Seuran pitkäaikainen (15v) puheenjohtaja Ilpo Palomäki nimitettiin seuran kunniapuheenjohtajaksi.

Myöskin samassa tilaisuudessa kutsuttiin Seppo Hovi seuran kunniajäseneksi nro 19.